Prata

Jag pratar mer och mer nu, till och med tvåords meningar kommer då och då :) Imorse sa jag flera stycken, som titta tick tack! (tick tack är klockan), mamma mer! (mer gröt), titta där, min napp!.

Ord jag kan nu:
mamma
pappa
frida (tida)
emma (memma)
loui  (bovi)
nina
mehmet
titta
tack
tittut
tick tack
ja
nej
mer, mera
oj
äpple (päpple)
napp (ma)
mimmi (välling)
min
pippi (säger både till fåglar och till pippi långstrump)
bil
flygplan (pypan)
apa
vovve
där
aj
aja baja
boll
bebis
bajsa (babba, babsa)
blöja (babja)
vagn (samma som napp, ma)
mat
äta
byxa
jacka (lärde sig imorse)
data
mobil
dricka
lampa
katt
blomma
fisk

Sen massa olika ljud till bil, ko, gris, häst, katt, motorcykel, bil, får....

Mamma kommer ite på fler ord nu...






Kommentarer
Postat av: Mimi

Men oj vad hon är duktig på att prata!! :-)



Vinga säger bara pappa till allt =)



Söt hon är Maja!

2008-11-04 @ 20:39:42
URL: http://faxbrink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0