Majas födelsedag!

Majas födelsedag närmar sig med stormsteg! Stora tjejen blir tre år den 22 maj, och som ni säkert vet så ska hon ha kalas i Bandängen (På ängen, samma plats som 1-års & 2-årskalaset var, någonstans vid bassängen) lördagen den 22a maj kl11-14. Öppet hus, så kom när det passar!
Några har frågat vad Maja önskar sig, så jag tänkte skriva en liten lista! Vi har redan köpt presenter och av oss ska hon få filmer (Drutten & krokodilen, Doris & Gösta, Mumintrollet & Boblins), böcker från Go boken, en törnrosa klänning och så ett hopprep, så de sakerna behöver ni inte köpa!
Men lite förslag då:

Filmer - de flesta av hennes egna filmer har hon repat så att de inte går att se på längre... Astrid Lindgren & Spöket Laban filmer står på önskelistan.
Pysselsaker - Allt gillar hon!
Pussel - Hon är återigen inne i en pusselperiod. Hon är duktig på pussel, så gärna pussel från 4-5 år, annars är de för lätta.
Hink & Spade - Vet inte vart jag lagt alla andra sandleksaker... Men här hemma finns nästan ingenting kvar till sommarens strandutflykter.
Kläder - Storlek 110
En kassaapparat - Så hon kan leka affär, väldigt poppis just nu!
En blå spargris - har hon önskat sig länge.
Städsaker - Maja älskar att hjälpa till att städa, torka bordet, soppa, dammsuga och såntdär.. Finns sådant smått för barn i leksaksaffären har jag sett, det tror jag att hon skulle tycka vara roligt!

Sen kommer jag inte på något mer.. Maja är inte den som leker med leksaker i någon större utsträckning, hon tröttnar väldigt fort! Hon gillar mer att studsa & springa runt, baka/laga mat med mamma, spela bandy med pappa och de gångerna hon sitter still brukar vara när hon tittar på film, pysslar eller gör pussel. Leksakerna leker hon däremot väldigt sällan med... Mer än att slänga ut på golvet då och då...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0