Maja 1 år!!!!

Jag hade en jätte rolig födelsedag!
På morgonen sjöng mamma och pappa för mig och så fick jag fina presenter i sängen. Pappa var tvungen att jobba så jag och mamma tog en promenad till centrum och där träffade jag mormor och moster en snabbis!

image220

Senare sov jag lite och när jag vaknade hade mina kompisar Nellie och Amanda kommit med sina mammor, Carro och Madde! Amanda är 3 dagar äldre än jag och Nellie blir 1 år den 15 juni. 
Vi lekte, åt och busade! Jag fick paket att öppna också!

image221

Amada tyckte det var roligt med pappret och snöret!

image222

Nellie lekte med mina leksaker och hällde ut alla saker pågolvet! 
image223

Jag tyckte om att bläddra i min nya bok!

image224

Men pappret var minst lika roligt, och mycket godare att äta på!  (Amanda och Madde på bilden också)image225

Söta Nellie ska äta lunch.

image226

Jag och Amanda äter ostfralla.
image227

Men Amanda tycker att jag är lite läskig..

image228

Jag posar framför kameran:

image229

Efter fikat så gick vi till Bandängen och jag tycker det är så roligt att vara i parken!
Vi träffade några fler mammor, men alla barn sov så jag fick leka ensam.

image230image231image232


Efter parken skyndade vi hem till farmor och farfar. Söta faster var också där och pappa kom från jobbet lgaom till paketöppning och fika!

Lite bus innan fikat...
image233

Paketöppning!! :) (lite tjuvstart innan pappa hade kommit)

image234image235

Äntligen kommer pappa!
image242

Jag och farmor:
image243

Tårtan som farmor och farfar hade gjort till mig!

image236

Spännande...
image237

Jag är försiktig och vågar inte riktigt kladda eller äta....

image238

Farfar hjälper mig att slå handen i tårtan för Lycka!

image239


Sedan får jag en tallrik och sked, mycket roligare! Mmmm så gott!

image240image241

Efter mycket kladd så fick jag duscha, och sedan satte mamma på mig en ny tjusig klänning. 
Efterår det fick jag öppna ett till paket! 

image244image245image246

Åh, vad roligt! En spis!! 

På kvällen var vi hos gammelfarmor som fyller 70 år på samma jag som jag fyller 1 år! Där var det jätte roligt med massor av människor som pratade med mig!
Mamma glömde kameran, men som tur var så filmade hon massor av "festen".

Innan jag skulle sova för natten så var vi på Anjas och busade lite med mormor,morfar och moster..

image247

Det var allt från min roliga födelsedag!! Men imorgon är det kalas för mig, så det kommer komma fler bilder snart...

(Mammas mobil är trasig sedan ett tag tillbaka, så den är på lagning... Vill ni nå henne så ring Mathias mobil eller hem. Eller skriv en kommentar här på sidan....)





















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0